Optimalizace pro internetové vyhledávače sice existuje a nabízí se, ale to neznamená, že ji kdokoliv musí využívat. Kdo nemá žádný web, ten ji využívat vlastně ani nemůže, ani kdyby po tom snad sebevíc toužil, a i majitelé a provozovatelů různých internetových stránek tuto mohou klidně ignorovat. Ovšem učiní-li tak majitelé nějakých e-shopů, možná budou hořce litovat. Protože zejména pro internetové obchody je SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače, mimořádně důležitá. A to proto, že jim pomáhá se sháněním návštěvníků a potenciálních zákazníků, kterých obvykle nebývá nikdy dost.
Optimalizace pro internetové vyhledávače totiž spočívá v tom, že se s její pomocí web zdokonaluje. A to především kvůli tomu, aby co nejdokonaleji odpovídal tomu, co internetové vyhledávače od kvalitních webů očekávají. Ony jsou to totiž právě vyhledávače, jež weby posuzují a podle jejich zdánlivých kvalit jim přisuzují pozice v seznamech odkazů na to, co vypadá při vyhledávaní něčeho relevantně.
Když podporuje SEO Drupal nebo když je objektem zájmu SEO Fastcentrik, tedy e-shopy postavené na těchto platformách, odstraňuje z nich všechny při analýze nalezené nedostatky, případně doplňuje to, co by zde podle kritérií, jimiž se vyhledávače řídí, nemělo chybět. A čím je potom takový konkrétní e-shop z pohledu internetových vyhledávačů dokonalejší, tím větší má šanci, že ho lidé na internetu najdou. Že se neztratí mezi spoustou jiných nikoho nezajímajících nabídek.
A to je zásadní pro e-shopy, které nemají dost zákazníků. Protože čím lépe vyhledávače určitý e-shop hodnotí, tím výhodněji ho předloží hledajícím lidem. A když už tu tito budou, třeba na něm utratí nějaké ty peníze. A všichni budou spokojení.
Stačí se tedy obrátit na odborníky přes SEO, kteří ví, jak na to, a pak už nic nebrání tomu, aby i zprvu skomírající web zabodoval.