Tento zákon platí pro zboží zakoupené na internetu nebo také při koupi po telefonu. Ovšem pokud zboží používáte, ani lhůta 2 týdny vám nepomůže při vrácení zboží. Navíc nyní je doba Vánoc, kdy spoustu lidí obdrží nevhodný dárek, který půjdou radši vrátit a místo něj si vyberou něco jiného. Obchodníkům se po vánocích nezastaví dveře, hlavně z důvodu nakupení množství reklamací. To je hlavní důvod, proč zákazníci často u reklamací selhávají a jejich zboží vráceno není. Znáte, ale opravdu veškerá svá práva na reklamaci zboží ?
Důležitou věcí k sdělení je fakt, že Občanský zákoník neřeší současně zboží pořízené přes internet a telefon se zbožím zakoupeném v kamenných obchodech.
Zde jsou informace, které by měl znát každý spotřebitel při nákupu zboží a také hlavně při reklamaci
1) Zboží je vratné bez udání jakéhokoliv důvodu. Pokud ovšem vychází poslední den na svátek nebo sobotu či neděli, lhůta končí až další pracovní den (což bývá ve většině případů pondělí).
2)Čtrnácti denní lhůta běží od chvíle kdy si zboží vyzvednete nebo převezmete, tedy ne od chvíle objednání nebo zakoupení na internetové stránce nebo po telefonu.
3) Pokud vás prodejce neupozornil na možnost odstoupení od dané smlouvy, dá se od ní odstoupit bez udání jakéhokoliv důvodu po dobu jednoho roku a čtrnácti dnů.
4) Zboží lze vyzkoušet, zde je ale háček, že nesmí být použitý jinak by vám ho také prodejce nemusel přijmout.
To znamená že oblečení si můžete bez problému zkusit, to už ovšem neplatí u digitálního obsahu popř. poničených výrobků hygienického charakteru.
5) Vždy si ponechte kopie veškerých dokladů
6) Bohužel je také zboží, které nelze vrátit. Mezi něj patří rezervace ubytování, nákup audio popř. video nahrávek
7)Při reklamaci zboží zakoupeného v kamenné prodejně máte dva roky a k reklamaci vám stačí svědek, účtenka nebo také výpis z účtu.
Při nákupu zboží je potřeba dávat pozor jaké zboží a jak nakupujeme. Jelikož způsoby reklamace se v tomto případě mohou lišit.